En rolig tävlingshelg är över

Nu är denna tävlingshelg över och den har inte varit annat än rolig. Jag kan börja med att nämna att jag har tävlat PONNY också!!! Idag (söndag) har jag fått tävla Maja Larssons ponny Cheekie, det var de roligaste jag gjort på länge. Nog saknar man ponny riktigt mycket men känner som ändå att jag är färdig där. 
 
I lördags så tävlade jag en 80cm klass med Merzan, som sagt är hon ju jätteorutinerad inom hoppningen så man måste vara riktigt bestämd. Vi hoppade fram och de kändes sådär då hon stannade några gånger, inne på banan så kom vi till hinder nr 6 innan vi vägrade ut oss.
Det var ju en clear round så ifall man ville fick man rida om, så jag red om och då hoppade hon hur fint och bra som helst fram till hinder nr 7 som var ett av de "tittigare" hindrena. Men jag är super nöjd över lilla dressyrtanten som ändå skötte sig super och hoppade bra när hon väl hoppade.
 
Idag, söndag så tävlade jag lilla C-ponnyn Cheekie och det var de roligaste jag gjort på länge. LD+ fick vi ett riktigt skit nerslag men är super nöjd med rundan ändå. Sen efter den så efteranmälde vi till LC,n, i den så la jag upp ett högre tempo och hade en lite bättre känsla men då blev hon lite lång och rev två hinder då hon kom lite nära, men är nöjd och är så sjukt tacksam att jag fått tävla Cheekie!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0